Digital satsing på Autosenteret

For å øke tilgjengeligheten og for å styrke kvaliteten på kontakten med kundene sine, har Autosenteret på Vikhammer nå fått etablert nye hjemmesider med forbedret innhold.

– Bruken av nettet har endret seg kraftig de siste fire – fem år, med en klar dreining over til mobil og nettbrett. Den gamle hjemmesiden vår var ikke helt oppdatert til å takle dette så det var på tide å gjøre noe, forteller Aleksander Nilsen hos Autosenteret på Vikhammer.

Den nye hjemmesiden har fokus på Autosenterets tre kjerneområder, Bilsalg, Dekkavdeling og Bilverksted.

– Det vil være enklere å få kontakt med oss via for eksempel mobiltelefon om du skal kjøpe en bil, bestille time på verksted eller skifte dekk. Systemet gir også oss en bedre oversikt slik at vi kan gi enda bedre service, sier Aleksander.

Bilsalg på nett

Annonseringen av biler foregår i all hovedsak på internett og det er salgsportalen finn.no som har det største bruktbilmarkedet. Autosenteret sin nye nettside integrerer finn.no sine applikasjoner.

– Vi bruker noe som heter Carweb, hvor vi legger inn alle opplysningene og bildene om en bil før vi deretter legger den ut på finn.no og på vår egen hjemmeside. Da blir alle opplysningene liggende i en database lett tilgjengelig ved registrering og service og reparasjoner.

– Dette gjør det enklere for oss også da vi får en bedre oversikt uansett hvor vi er, sier Aleksander.

Nettbutikk neste

Hos Autosenteret på Vikhammer er det nå like i overkant av 20 ansatte. I disse dager leter de etter en ny medarbeider som skal styrke kundeoppfølgingen til bilbedriften ved Vikhammerløkka.

– Samtidig jobber vi også med muligheten for å etablere en nettbutikk som skal selge dekk og felger, men det blir trolig ikke realisert før til neste år, sier Aleksander Nilsen ved Autosenteret på Vikhammer og konstaterer at ukene før sommerdekksesongen starter for fullt går fort.

Her kan du se de nye hjemmesidene til Autosenteret.