Rema på Sjøsiden åpner kaffekrok

På dagen en måned etter åpningen av Rema 1000 på Hommelvik Sjøside, kan kjøpmann Julia Bratvold Nervik registrere at både mottakelse og omsetning har vært strålende de første fire ukene.

Omsetningen har vært på omtrent 1 million i uka, noe som stemmer ganske bra med hennes eget budsjett.

– Jeg er veldig fornøyd med starten hvor vi har blitt godt mottatt av kundene som utelukkende har gitt positive tilbakemeldinger.

Hommelvikingene har tatt godt i mot den nye dagligvarebutikken som nå lager en egen kaffekrok til kundene.

– Mange har spurt etter en kaffekrok hvor det går an å sete seg ned for og slå av en prat, det skal vi ordne etter jul, sier Julia.

Julehandel med priskrig

Det gikk ikke mange ukene etter åpningen før årets priskrig mellom matvaregigantene var i gang. Den merket også Julia Bratvold Nervik og hennes ni medarbeidere ved Remabutikken på Sjøsiden.

– Det har vi merket godt og det har til tider vært tøft å drive butikk med stor omsetning og høy etterspørsel på en del varer som var priset meget lavt.

Nå er det en uke igjen til julaften, noe som betyr opptrapping av julehandelen.

– Slutten av november og starten på desember er vanligvis en litt rolig tid i dagligvaren, men fram mot denne helga og uka som kommer vil nok handelen øke kraftig.

– Målet for julehandelen er å ikke gå tom for varer, sier Julia, som har jobbet lange dager de siste ukene både før og etter åpningen av Rema 1000 butikken på Hommelvik Sjøside.